De Comfort Closet
Afgelopen jaren is er steeds meer wangedrag op social media. Uit onderzoek blijkt dat 82% van de Nederlanders vindt dat er betere omgangsvormen nodig zijn. Social media veroorzaakt namelijk voor ergernis, onzekerheden en angst.
Wij willen de online wereld weer wat socialer maken en starten daarom de campagne: Comfort Closet.
De Comfort Closet
Op social media zie je vaak alleen ‘het perfecte plaatje’ en niet de realiteit.
Het perfecte lichaam en uiterlijk.
Wij vinden dat iedereen mooi is op zijn eigen manier, dit willen wij aan het licht brengen. Daarom starten wij een online campagne: De Comfort Closet.
Hier laten we personen zien in een korte video, die afwijken van het ‘perfecte plaatje’. Denk hierbij aan jongeren met bijvoorbeeld meer curves, pigmentvlekken of uiterlijke kenmerken die anders zijn dan het ideaalbeeld wat je vaak op social media ziet.
In deze video zullen zij eerst in kleding staan die zij het liefst dragen, waarin zij vooral hun onzekerheden bedekken. In het volgende shot zijn zij te zien in de kleding die zij eigenlijk willen dragen maar door de kritiek niet durven.
Hiermee hopen we andere jongeren te inspireren om meer jezelf te zijn en minder te geven om meningen van andere. De beelden worden gemaakt in de studio van Urban Creators in Leiden. Waar apparatuur aanwezig is zoals camera, studiolampen en achtergronddoek.
Deze campagne wordt gestart op verschillende social media platforms zoals TikTok en Instagram Reels (@comfortcloset).
Thema: social op je socialsResultaat: Een online campagne
Fase: In ontwikkeling